2012/04/14

BBC RADIO 1: Webkamera jako "Radio TV"

Nejsem žádný jazykový magnát!

Pokud jste četli předchozí příspěvky na blogu (Moyles Show, Fearne Cotton) možná jste si všimli obrázků, tzv. screenu z webkamery BBCR1. Webkamera je udělaná na způsob takové rádiové televize, kdy dívák vidí moderátory a hosty hned v několika pohledech. Když bych to měl porovnat s nějakým rádiem u nás, v podstatě by to mohlo být rádio Impuls, bohužel tak se s tou kamerou nic neděje, pouze nudné pohledy do vysílacího studia.



Poslední době jsem začal brutálním způsobem používat slovíčko "brutální", takže ho použiji i tady. To je něco brutálně super! Má to ale i svou nevýhodu - video stream, kde se Vám moderátoři budou pohybovat je dostupný pouze v UK. Už jsem také několikrát na mailu žádal aby mi to zprovoznili - haha....
Součástí této živé webkamery je také "obrázkový" stream, který se obnovuje každých 10 a pokud bych měl být konkrétní tak to bývá minuta a půl po desáté minutě v hodině (15:11:30, 15:21:30,..).

Jak to celé probíhá

Webkameru ovládá přísedící moderátora, který právě vysílá. Live stream se používá každý vstup v Chris Moyles Show (během songů je zobrazené logo BBC). V ostatních pořadech je to už jenom jakýsi prvek, který se zapne když je potřeba, ale bývá to také velmi často.

Kamera je streamována jak z prvního tak i z druhého studia.



Když nic nevidíme

Například během pořadu "The Matt Edmondson show" je webkamera jak obrázková tak i živě streamovaná vypnuta. Jediné co je vidět je logo BBC.

Jak už jsem tu zmiňoval, pokud jste mimo UK, tak máte smůlu na video. Můžete si ale každých 10 minut aktualizovat stránku, kde se Vám zobrazí 2 obrázky z 2 úhlů studia - bohužel i to má svou nevýhodu. Kamery, které snímají obrázky, se také používají jako "live" kamery to znamená že jestliže moderátor vysílá stream a kameru jinak nahne, do úplně nesmyslného úhlu, tak i týden nemusíte vidět na kameře nic užitečného.


Chtěl jsem sem dát na závěr nějaká videa, která jsou na youtube - napadlo mě pak ale proč to dávat jednotlivě, když všechna pohromadě najdete na kanálu BBC na youtube.

Pokud by měl zájem (jakože uuuurčtě anooo :D) mám z webkamery aktuálně stáhnuto asi 1500 snímků - ne, opravdu nejsem na tom brutálně závislý haha, můžu mu je poskytnout :)))





Žádné komentáře:

Okomentovat